niedziela, 24 marca 2013

Pracuje w Internecie po co mi kalendarz?

Jeśli kiedykolwiek prowadziliście własny biznes, wiecie jak ważny jest kalendarz. Pewnie wiedzą to również pracujące mamy. Trzeba sobie podzielić dzień na pracę zawodową, wizyty u lekarzy, wywiadówki w szkole itd. Bez kalendarza ciężko.

"Każda minuta, jaką spędzisz na dokładnym planowaniu, oszczędzi Ci dziesięć minut działania." Brian Tracy

Kiedy usłyszałam, że muszę sobie zaplanować tak samo działania w Internecie okazało się to bardzo trudne na początku. Kompletnie nie wiedziałam ile czasu zajmie mi pisanie e - booka, posta, komentowanie na innych blogach czy forach. Początki są zawsze trudne. 

Teraz mam kartkę z wypisanym co muszę zrobić każdego dnia, wiele z tych czynności powtarza się codziennie. Wybrałam to co jest najważniejsze dla efektywnego działania Odkryłam coś optymistycznego. Każdego dnia te same czynności zajmują mniej czasu niż poprzedniego dnia. Więc jest szansa że to co mi pierwszego dnia zajęło cały dzień za chwilkę zmieszczę w godzinie.

Wszystko zależy od tego jakie posiadasz umiejętności. Jeśli masz ogromną wiedzę i umiejętność przekazywania jej innym, pójdzie szybciej. Jeśli musisz się tego dopiero nauczyć, zajmie trochę czasu. Nie przerażaj się czas i tak upłynie bez względu na to czy coś będziesz robił czy nie.  Natomiast czas zainwestowany dobrze zaprocentuje w przyszłości.

To co chciałam osiągnąć na początku wydawało mi się bardzo odległe, ale mniejsze marzenie nie dałoby mi tyle siły. Wiec nie bój się wyznaczać wielkich celów Nie bój się wielkich marzeń one dają siłę. Podziel potem realizację na etapy. Wyznacz sobie daty, a nawet godziny do kiedy ma być jaki efekt. Zastanów się nad punktami kontrolnymi -  za miesiąc ile będzie odwiedzin na Twojej stronie? Jaka będzie sprzedaż? Jaka ma być za pół roku, za rok? Zapisz to.

Ustalaj sobie "deadline" . Do piątku do 20:00 skończę e-booka, do soboty  do 10:00 nagram film i wstawię na stronę. To bardzo ważne. Tu jesteś swoim własnym szefem i swoim własnym pracownikiem. Jako szef musisz sobie wyznaczać konkretne terminy. Jak pracownik wywiązywać się z nich.

Skoncentruj się na tym co robisz a efekt będzie szybciej. Jeśli możesz wyłącz TV, nie odbieraj poczty nie włączaj portali społecznościowych, zanim nie skończysz tego co najważniejsze dla efektów Twojej pracy. Jeśli możesz zamknij się w pokoju, aby nie rozpraszało Cie to co robią domownicy, jeśli ten biznes robisz w domu.

I najważniejsze pod koniec dnia zastanów się Czy sam byś sobie za ten dzień zapłacił? Ile byś sobie dzisiaj zapłacił?


Jeśli chcesz więcej informacji na ten temat zapisz się na listę, a będziesz otrzymywać porady na własnego e- maila.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw swój komentarz