sobota, 1 czerwca 2013

Czego powinniśmy się uczyć od dzieci?

Dzień Dziecka :) 
Dla wszystkich dzieci małych i dużych 
serdecznie życzenia spełnienia marzeń :)

Małe dzieci mają więcej odwagi od dorosłych?
Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego  ćwiczenia z lekkiej atletyki zaczyna się trenować przed 9 rokiem życia?   

Kiedyś przeprowadzano badania i właśnie dzieci młodsze nie przewidują skutków swoich działań, dlatego nie boją się tak bardzo skoków na trampolinie, skoku wzwyż i wielu innych rzeczy. Kiedy małe dziecko zacznie trenować wcześniej, pierwsze próby będzie miało już za sobą i będzie już potrafiło. 

Mój syn nigdy się nie bał, najwyżej jeśli coś mu się nie bardzo podobało (widzisz na zdjęciu obok) po 25 minutach zasnął ;)

Im bliżej magicznego wieku, tym trudniej na ściance wspinaczkowej, czy na linach. Gdyby młodszy więcej takich zadań wykonywał z pewnością mniej by się bał teraz zabaw na wysokości. Więc warto spędzać czas na różnego rodzaju aktywnościach z małym dzieckiem.

Dorośli ludzie często się boją. Czasem zupełnie bez sensu. Zwykle strach jest tylko w ich głowie i nie ma nic wspólnego z realnym zagrożeniem. Masz czasem tak? Przedwczoraj uczyłam się jeździć moim nowym autem przed  budynkiem mojej pracy etatowej. Trema była straszna gdzieś we mnie coś zastanawiało się co będzie jak mnie ktoś znajomy zobaczy, że jeszcze nie umiem jeździć. A przecież to nie ma żadnego znaczenia. 

Pięć lat temu zrobiłam prawko i tak się poukładało, że jeździłam ze 3 razy, od 2 tygodni mam swoje autko i tak często jak się da ćwiczę jazdy po parkingach i parkowanie, teraz czas na kilka jazd z instruktorem. Akurat strach przed wyjechaniem na miasto po takiej przerwie jest rozsądny, ale obawy że ktoś znajomy zobaczy jak uczę się jeździć... to trochę tak jak obawy niektórych ludzi..."ojej co ludzie powiedzą jak zacznę działać w biznesie Internetowym ja poważny człowiek nauczyciel", albo "ja poważny księgowy". 

Lepiej siedzieć i narzekać, że za rok nas mają zlikwidować,że widmo bezrobocia, że zwalniają, że nie ma pracy? A może lepiej szukać alternatywy już teraz? Kiedy praca jeszcze jest? Wybór jak zwykle należy do Ciebie :)


Jeśli nie wiesz o czym piszę skontaktuj się ze mną o wszystkim opowiem :) Z racji problemów z mailem najlepszą formą kontaktu ze mną jest obecnie GG 8689124 lub komunikator tlen (wiesz do życia potrzebny jest tlen i Internet ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw swój komentarz