poniedziałek, 27 maja 2013

Ciągle odwlekasz?

Dziś ktoś mnie zapytał czy już zrobiłam to co od kilku dni odwlekam odpowiedziałam, że nie. Nadal odwlekam mimo, że wiem, ze gdybym przestała odwlekać w każdej dziedzinie życia byłabym o wiele dalej w realizacji marzeń. Pewnie byłabym już miliarderką gdybym nie odwlekała tego o czym dziś rozmawialiśmy.

 Jakiś czas temu w gratisie do szkolenia dostałam audiobooka Bartka Popiela pt: "Przestań Odwlekać". Wtedy bardzo mi pomógł....czas do niego wrócić...

 Czy wiesz, że odwlekanie niszczy? Odwlekając marnujesz masę czasu, żyjesz życiem gorszym niż byś chciał? Odwlekając wiele spraw obniżasz swoją samoocenę? Zastanawiasz się dlaczego odwlekasz, marnujesz czas i energię? 

Czy to brak konsekwencji? Nie masz nauczyciela i szefa...pracujesz u siebie sam jesteś sobie sterem, żeglarzem, okrętem.   Dlatego często dryfujesz. Tu i teraz przyjemniejsze jest gadanie ze znajomymi, niż praca nad stroną przechwytującą zgadza się? Efekty z pracy i przyjemność z niej będą o wiele później?

Skoro teraz nie potrafisz się zabrać za pracę to jutro nie będzie lepiej. 

A może idziesz nie swoją drogą? Kiedy odkryjesz co lubisz robić, w czym jesteś dobry i za co ludzie Ci zapłacą to rozwiążesz sprawę odwlekania raz na zawsze
Zastanów się nad tym, żebyś nie obudził się jako sfrustrowany 45 latek, który chciał zostać aktorem, ale został urzędnikiem ulegając presji otoczenia. 

O perfekcjonizmie już kiedyś pisałam, staje się często moja zmorą. 
Poprawiam coś w nieskończoność w tym czasie ktoś inny robi to samo i z niedoskonałościami pokazuje ludziom, oni to kupują i kiedy ja skończę już nie będzie popytu. Nie ma znaczenia że mój produkt jest lepszy, ktoś inny rozwiązał już potrzebę ludzi. 
Inna historia: pisałam podręcznik do szkoły specjalnej do informatyki, tak ja poprawiałam , że zmieniły się przepisy i obowiązują już podręczniki które są do szkół masowych, więc nikt mi jej nie wyda.
Zastanawiałeś się czasem co robi Bill Gates? Windows ma często błędy mimo to jest wypuszczony na rynek, ludzie zgłaszają błędy a Microsoft wypuszcza aktualizacje. Bill Gates chyba wie co robi? Zarabia więcej kiedy je śniadanie, niż Ty przez cały miesiąc. 

Zrób, źle, ale zrób. To jasne, że na początku nie będziesz tak dobrym pisarzem jak tu sobie wstaw nazwisko najlepszego Twoim zdaniem pisarza,  ale to nie ma żadnego znaczenia. Ważne jest, abyś następnego dnia był lepszy niż dnia poprzedniego. Kiedy wpoisz sobie takie podejście bez trudu ruszysz z miejsca.

Często hamuje Cię też strach lub niepewność. Często obawiamy się tego co jest nieznane. Zazwyczaj okazuje się że nasze obawy były zupełnie bezpodstawne. jak pisał Emerson: "Zrób to czego się boisz a skończy się Twój strach" 

Polecam wszystkim tego audiobooka. Fajnie, że mam na dysku chyba czas odsłuchać po raz drugi :) Osoby z mojej listy dostana dostęp do darmowego e- booka dziś znalazłam myślę że to będzie dobry prezent na dziś dla Was :) Dla wszystkich którzy potrzebują motywacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw swój komentarz