poniedziałek, 6 maja 2013

W wieku emerytalnym będzie za późno.

Mądry Polak po szkodzie.
To dość popularne powiedzenie. Dziś na www.wp.pl pojawił się artykuł pt. "Pieniądze z OFE trafią do ZUS? Jeśli tak, to będą stracone". 

Jakiś czas temu otworzyłam kopertę z informacją rozliczeniową mojej przyszłej emerytury i...zwątpiłam. Moja emerytura na dziś wyniesie 250 zł, w wieku emerytalnym 700 zł? Co
miesiąc z mojej pensji odciągane są nie małe składki.

Nie wiem jak Tobie, ale mi osobiście ZUS kojarzy się z największą legalną piramidą finansową jaką znam. Musisz płacić. Wiesz, że te pieniądze są źle zarządzane i marnotrawione i...nie masz wyjścia. Szczerze mówiąc liczyłam, że dobrze zarządzane fundusze w OFE rozwiążą sytuację, ale się przeliczyłam.
 
"Resort finansów forsuje rozwiązanie, które zaneguje sens reformy emerytalnej. Przeniesienie składek z OFE do ZUS oznacza utratę pieniędzy i zablokowanie powstania systemu wypłat emerytur kapitałowych" - piszą w "Rzeczpospolitej" prof. Wojciech Otto i prof. Marian Wiśniewski.
Twoje pieniądze jeśli trafią z OFE do ZUS-u załatają obecne potrzeby emerytalne. Ostatnio gdzieś słyszałam, że pracownicy ZUS otrzymali ogromne premie. To zaslyszana informacja, nie sprawdzalam, ale jesli to prawda to ciekawe za co? ZUS dostaje większą czesc skladek a mimo to brakuje mu na wypłatę emerytur, w niedlugim czasie ilosc emerytow bedzie
się zwiększac, a osób pracujących na emerytury będzie coraz mniej. Jeśli faktycznie składki zostaną przekazane do ZUS, nie da się juz tego cofnąć i odzyskac pieniędzy. Wszyscy widzimy, że ZUS jest studnią bez dna.
 
Czy To prawda? Jak sądzisz?
Jak się chronić przed życiem za grosze na emeryturze? Czy można coś zrobić?
Znasz powiedzenie "Umiesz liczyć? Licz na siebie"?
Liczenie na wypłatę godnej emerytury od Państwa to nie obraź się , ale jak liczenie na "mannę z nieba". Cuda co prawda
się zdarzają, ale nie przydarzają się co miesiąc wszystkim emerytom.
 
Czy wiesz kim jest rentier?
Wikipedia podaje: Rentier (fr. rentier) – osoba utrzymująca się z dochodów płynących od posiadanego kapitału,
nieruchomości, odsetek od papierów wartościowych (akcji, obligacji itp.) lub wkładów bankowych.
 
Może warto sprawić, abyś w momencie przejścia na emeryturę miał stabilne dochody z posiadanego kapitału oraz wypracowany stabilny pasywny dochód?
 
Czy chcesz na emeryturze być utrzymywany przez własne dzieci? Próbować przeżyć za kwoty rzędu 600 zł miesięcznie? Pójść żebrać? Boisz się biedy? 

Ja już kiedyś miałam 1 zł w ręku i zastanawiałam się na co wydać, żebym jak najdłużej
nie była głodna. Właśnie wtedy w trudnych studenckich czasach postanowiłam, że nigdy więcej nie będę biedna.

Wiem też że najlepiej liczyć na siebie. Dlatego już teraz podejmuje działania, dzięki którym nawet na emeryturze będę
miała zapewnione bezpieczeństwo finansowe. A Ty?

Mam dla Ciebie propozycję, dzięki której stopniowo będziesz mógł zgromadzić kapitał zabezpieczający Cię finansowo na kolejne lata.  
Jesteś zainteresowany, współpracą w zespole dzięki której zabezpieczysz swoją przyszłość?

Wypełnij ankietę, zadzwonię najszybciej jak to będzie możliwe i opowiem Ci
o możliwościach z których ja zdecydowałam się skorzystać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw swój komentarz